Logo rubriky
5/2002
  SF film (další) (194)
Předchozí článek Další článek Obsah čísla Obsah ročníku Index Archiv IK   
 
Všechna práva © Interkom 1984 - 2002

DOGMA

Nikoliv, nejsem tak domýšlivý, abych si myslel, že tato má doporučení nebo varování budete brát jako dogmata (ale nic vám v tom nebrání a polichotíte mi, což není málo), jenže jak jinak nazvat filmovou rubriku než podle nejlepšího filmu za posledních deset let (alespoň podle mne). Kdo jste jej neviděl, mazejte do videopůjčovny, protože přicházíte o hodně, o moc, o nejvíc.
       Ale nyní již k filmům, které běží v kinech, které jsem viděl a na které jsem si udělal názor. (Pro vaši informaci: můžete se mnou nesouhlasit, můžete proti mým závěrům protestovat, ale to je asi tak všechno, co s tím můžete dělat.)
       AMÉLIE Z MONTMARTRU – Na to, že je to romantika, to je natočené dost vtipně a s několika příjemnými nápady. Na Amélii můžete vzít svou mladou/starou, přičemž ona bude spokojená a vy nebudete trpět.
       ČERNÝ JESTŘÁB SESTŘELEN – Politicky nekorektní film a po Hannibalovi i spasení Ridleyho Scotta. Po úvodních čtyřiceti minutách snesitelné reklamy na U.S. Army se hodinu a půl střílí do černochů. (Natočeno podle skutečné události – jinak by to jistě neprošlo.)
       DENÍK BRIDGET JONESOVÉ – Pro něj platí totéž co pro Amélii, ovšem pokud jste byť okrajový fanoušek Renée Zellwegerové, je vidět tenhle film vaše povinnost!
       FORMULE! – Na tento film jsem šel srozuměn s tím, že jdu na Harlina, čili na hloupý snímek s výbornými akčními scénami. Bohužel, Renny Harlin pokračuje v cestě, kterou nastoupil už Ostrovem hrdlořezů, totiž že ubírá na dobrých akčních scénách a přidává na blbosti. Navíc jsou všichni závodníci včetně Stalloneho hrozné fňukny a největší chlap je tam zhrzená milenka.
       HARRY POTTER A KÁMEN MUDRCŮ – Hezká, poctivá, dobře udělaná ilustrace ke knize. Nečetli-li jste, nechoďte. Četli-li jste, běžte až po jedenadvacáté hodině, kdy už z kinosálů zmizí většina parchantů.
       IMPOSTOR – Přitažlivost tohoto filmu je zcela závislá na tom, kdy se vám podaří odhalit CELOU zápletku. Jinak v něm z P. K. Dicka zůstalo desetkrát víc než v Total Recallu.
       JAY A MLČENLIVEJ BOB VRACÍ ÚDER – Režisér Kevin Smith jsou vlastně Dvojčata. Dvojče Schwarzenegger, urostlé, svalnaté, vzdělané a inteligentní, natočilo Dogma (viz výše) a dvojče de Vito, biologický odpad, natočilo Jaye a mlčenlivého Boba. Jediná krásná myšlenka – surové zbití všech stupidních přispěvatelů na internet – snímek plný vulgarismů a fekálního humoru (a, připusťme to, filmových narážek) nezachrání.
       KŘIŽOVATKA SMRTI 2 – Kdyby se inspektor Clouseau a policajt z Beverly Hills Axel Foley vzali a měli spolu děti, byli by to potomci mentálně postižení a byli by to právě inspektor Lee a jeho černý parťák. V odfláknutém filmu jsou dobré pouze kungfu scény, všechny další i všechny záběry jsou nevtipně vykradené z mnoha jiných snímků a bez jediného nápadu natočené.
       MILIONOVÝ ZÁVOD – Konec je strašnej, nelogickej a trestuhodnej; proti začátku bych měl řadu námitek a proti přehrávání některých herců také, ale už několik let se mi nestalo, abych v kině opravdu brečel smíchy.
       PROTIÚDER – Ten film, který se ve Státech nesměl nějakou dobu promítat kvůli útoku na Dvojčata. Dobrý nápad, já bych ho zakázal úplně. Co jiného se Schwarzeneggerem, který si dvakrát zaakční a po zbytek filmu neúspěšně předstírá, že je Jack Ryan?
       ÚKRYT – Nový David Fincher. Není to tak hloupé jako Klub rváčů, je to méně vykonstruované než Hra a zdaleka ne tak geniální jako Sedm. Ale snaha byla, alespoň během filmu, když už ne na konci.
        
Filip Gotfrid
Předchozí článek Další článek Obsah čísla Obsah ročníku Index Archiv IK